Kategorie
Aktualności

Właz kanałowy w nawierzchni nie musi sprawiać kłopotów! Dowiedz się więcej

Zapadnięte włazy nie tylko obniżają komfort jazdy. Tam, gdzie możliwe jest osiąganie wyższych prędkości, stanowią istotne zagrożenie bezpieczeństwa ruchu. Należy więc zadbać o to, by problem ten wyeliminować. Niestety, często po prostu nie ma możliwości takiego poprowadzenia kanałów, by włazy znalazły się poza jezdnią. Jedynym rozwiązaniem jest więc stosowanie konstrukcji odpowiedniego rodzaju, a także prawidłowa budowa studzienki.

Włazów nie unikniemy. Miejsce na kanał często jest tylko pod drogą

Budowa sieci kanałów, jeśli mają one dobrze spełniać swoje zadanie i nie sprawiać problemów przy pracach konserwacyjnych, nie zadaniem tak prostym, jak może się na pierwszy rzut oka wydawać. System ten musi składać się z prostych linii. Często nie ma jednak możliwości, by były one długie, uniemożliwia to szereg przeszkód, od obiektów architektonicznych poprzez inne instalacje po wkopane głęboko słupy czy drzewa. Tymczasem każdemu załamaniu towarzyszyć powinna studzienka. W dodatku nie tylko jemu. Należy ją zastosować tam, gdzie zmienia się średnica przewodu albo spadek, a także na łączeniach. W efekcie często jest ich bardzo dużo. Nie wolno zatem bagatelizować sposobu ich wykonania, bo zapadając się zamienią korzystanie z takiej jezdni w utrapienie, w dodatku uczynią je niebezpiecznym. Nie dotyczy to wyłącznie dróg publicznych. Staramy się przecież maksymalnie wykorzystać przestrzeń na prywatnych posesjach czy w otoczeniu budynków użytkowych, gdzie potrzebne są miejsca do parkowania czy manewrowania – nierzadko ciężkimi pojazdami. Tam również będzie to kłopot.

Jego eliminacja możliwa jest poprzez prawidłową budowę całej studzienki. Aby nie osiadała, należy zadbać o skuteczne zagęszczenie gruntu. Poza tym pomocne okazuje się właściwe dobranie samego włazu.

Dobierz odpowiedni właz kanałowy żeliwny, a unikniesz problemów

Oferta firmy Standartpark obejmuje szereg wyrobów zdolnych sprostać najtrudniejszym warunkom użytkowania. Właz kanałowy żeliwny nie powinien być cięższy niż potrzeba, by nie utrudniał prac konserwacyjnych. Stąd zróżnicowanie proponowanych przez nas odmian – od lekkich, po ciężkie i bardzo ciężkie, które bez najmniejszych obaw można zastosować tam, gdzie liczyć się trzeba z naciskiem np. kół samochodów ciężarowych.

Innym istotnym aspektem jest możliwość wyboru włazu o samoniwelującej obudowie. Taka konstrukcja sprawia, że ograniczone jest przenoszenie obciążeń na konstrukcję studzienki. Właz tego typu, oparty w nawierzchni drogi, pracuje razem z nią, co radykalnie oddala ryzyko jego zapadnięcia.

Wyeliminowanie problemów z włazami kanałowymi nie jest więc zadaniem trudnym – tym bardziej warto więc o to zadbać, podnosząc wygodę i bezpieczeństwo komunikacji. Wyroby dostarczane przez Standartpark pozwalają w dodatku poprawić estetykę przestrzeni. Nie tylko dzięki udanym projektom własnym ale także za sprawą możliwości naniesienia na pokrywę loga. Zapraszamy do kontaktu i składania zamówień.